Sidor

lördag 22 maj 2010

En början

Som bloggnamnet antyder så handlar den här bloggen alltså om serier, närmare bestämt mina försök att teckna sådana. Jag har läst serier större delen av mitt liv och har alltid gillat att rita, så för ett tag sedan kom jag på tanken att själv börja skissa lite på serier. När jag började teckna lite så märkte jag en hel del saker:

  1. Det tar lång tid att ens teckna en sida :(
  2. Jag är jättedålig på att få rätt perspektiv :'(
  3. Det är väldigt givande att teckna serier :D
:( + :'( + :D = ?

I vilket fall som helst tänkte jag att en blogg skulle vara ett bra ställe att lägga upp mina halvkreativa serieskapelser på och samtidigt reflektera lite över dem. Såååå, har hittills tecknat en del ensidesserier och scannat in en av dem:



Jag är ingen mästare på photoshop direkt men funderar på att lära mig lite så jag åtminstone kan göra annat än köra upp kontrasten x hack. Vet inte riktigt varför jag är så fäst vid solar. Jag borde dock kanske fundera på att inte rita dit dem på fem av sju rutor nästa gång.

Bonus, ett träd (något komprimerat)!

1 kommentar: